.

De nieuwe Mercedes-Benz E-Klasse

De intelligentste businesslimousine in zijn klasse. Nu verkrijgbaar vanaf € 49.995,-

 

 

Mercedes-Benz zet een grote stap richting de toekomst met de nieuwe E-Klasse. De tiende generatie E-Klasse onderscheidt zich door zijn opvallende, emotionele design en hoogwaardige interieur.

 

De nieuwe E-Klasse is modern, stijlvol en sportief. Ten opzichte van zijn voorganger is de Mercedes-Benz E-Klasse gegroeid in lengte met 43 mm. In het design komen overduidelijke kenmerken van Mercedes-Benz’ limousines terug. De langgerekte motorkap loopt over in een coupéachtig dak en vervolgens door in een sensueel gevormde, brede schouderpartij en achterzijde. De krachtig vormgegeven carrosserie wordt gekenmerkt door korte overhangen, een lange wielbasis, grote wielen en forse flanken met vernieuwde, stijlvolle en tegelijkertijd dynamische karakterlijnen.

Mercedes-Benz E-Klasse 2016 Mercedes-Benz E-Klasse 2016 Mercedes-Benz E-Klasse 2016
Mercedes-Benz E-Klasse 2016 Mercedes-Benz E-Klasse 2016 Mercedes-Benz E-Klasse 2016

Klik voor een vergroting.

 

Prijslijst en brochure

Download brochure E-Klasse Limousine (pdf)

Download prijslijst E-Klasse Limousine (pdf)

Download prijslijst E-Klasse Lease Edition (pdf)

 

Elke uitrustingslijn van de Mercedes-Benz E-Klasse een eigen front

Het breed heeft een afwijkend ontwerp voor de diverse uitrustingslijnen. De standaarduitvoering krijgt de klassieke Mercedes-Benz grille met de ster op de motorkap, net als de uitrustingslijn EXCLUSIVE, zij het in een nog onderscheidender vorm.
De uitrustingslijnen AVANTGARDE en AMG Line zijn herkenbaar aan de sportgrille met geïntegreerde grote Mercedes-Benz ster.

 

Achter geven de brede schouders boven de wielkasten de E-Klasse zijn onmiskenbaar krachtige karakter. Eendelige achterlichtunits met twee lichtstroken kenmerken de E-Klasse als lid van de Mercedes-Benz limousinefamilie. Optioneel vormen de achterlichten een extra blikvanger door een verlichting die doet denken aan sterrenstof, de Melkweg of het gloeien van een straalmotor.

 

Nieuw niveau in interieurdesign

Het interieur van de nieuwe E-Klasse vormt een samenspel van emotie en intelligentie. Tot de opties behoren twee brede hoge-resolutie display’s, elk met een schermdiagonaal van 12,3", een primeur in dit segment. Onder hun gezamenlijke glazen cover gaan de twee displays visueel samen in een widescreen cockpit die lijkt te zweven. Als combi-instrument bevat de widescreen cockpit een groot display met virtuele klokken in het directe blikveld van de bestuurder en een centraal display boven de middenconsole. De bestuurder kan kiezen uit drie stijlen voor het widescreen combi-instrument: ‘Classic’, ‘Sport’ en ‘Progressive’.


 

Touch controls op stuurwiel zoals een smartphone

Aanraakgevoelige touch controls debuteren in het stuurwiel van der nieuwe E=Klasse in een auto. Net als bij een smartphone reageren ze nauwkeurig op horizontale en verticale swipegebaren. Daarmee kan de bestuurder het complete infotainmentsysteem bedienen via vingerbewegingen, zonder zijn handen van het stuur te halen. In lijn met het motto ‘handen op het stuur, ogen op de weg’ zorgt dit voor minimale afleiding voor de bestuurder.

 

Extra bedieningsmogelijkheden voor het infotainmentsysteem zijn de touchpad met controller in de middenconsole, dat ook handschriften kan herkennen, en de LINGUATRONIC spraakbediening. Er zijn ook rechtstreekse toetsen om functies mee te bedienen, bijvoorbeeld voor de airconditioning of – opnieuw een primeur – de gemakkelijke in- en uitschakeling van bepaalde rijassistentiesystemen.

 

Een nieuw, intelligent grafisch ontwerp met hoge-resolutie weergave en animaties versterkt samen met een eenvoudigere logica de geheel nieuwe bedieningsbeleving. Tegelijkertijd genieten de inzittenden van een sensueel interieur met een ruimtelijke opzet, waarin de elegantie van de luxeklasse wordt gecombineerd met gecultiveerde sportiviteit.

 

Lichte ambiance met 64 kleuren

Voor de interieurverlichting wordt uitsluitend duurzame, energiebesparende led-technologie gebruikt. Dat geldt ook voor de optionele sfeerverlichting. Met 64 kleuren biedt de sfeerverlichting een keur aan mogelijkheden tot personalisatie en zorgt het voor lichtaccenten op bijvoorbeeld de sierdelen, het centrale display, het opbergvak in de middenconsole, de portiergrepen, portiervakken, beenruimtes voor en achter, dakconsole en tweeters (indien de auto is voorzien van het Burmester® high-end 3D-surround sound system).

 

Stoeldesign: eersteklas

Nog een highlight van de nieuwe E-Klasse zijn de ergonomisch gevormde stoelen die het Mercedes-Benz’ typische langeafstandscomfort combineren met een sportieve uitstraling. Nog een nieuwe feature in dit segment is een warmtecomfortpakket inclusief verwarmde armleuningen in de portieren en verwarmde middenarmsteun voor.

De achterbank in de nieuwe E-Klasse Limousine is standaard leverbaar met driedelige rugleuning met 40/20/40 verdeling, voor extra veelzijdigheid. De middenarmsteun achter bevat een opbergvak en twee uitklapbare bekerhouders. Tevens is optioneel een tablethouder voor de achterpassagiers leverbaar.

 

Nieuwe motorengeneratie Mercedes-Benz E-Klasse

Bij de verkoopvrijgave van de nieuwe E-Klasse is er keuze uit drie motoren: de Mercedes_Benz E 200 met een viercilinder benzinemotor, de Mercedes_Benz E 220 d met een compleet nieuwe viercilinder dieselmotor en de Mercedes-Benz E 350 d met een krachtige zescilinder dieselmotor. De Mercedes-Benz E 220 d valt bij zakelijke inzet in de 21%-bijtellingscategorie.

 

Mercedes-Benz PLUG-IN HYBRID in loop 2016

Aanvullende modelvarianten worden na de marktintroductie, in de loop van 2016, toegevoegd, inclusief de E 350 e met hybride technologie. De PLUG-IN HYBRID maakt indruk door zijn dynamiek en efficiëntie en voorziet in zo’n 30 kilometer puur elektrisch en daarmee lokaal emissievrij rijden.
Zijn viercilinder benzinemotor levert samen met de krachtige elektromotor een systeemvermogen van 205 kW/279 pk en een systeemkoppel van 600 Nm. Met deze setup realiseert de E 350 e de prestaties van een sportwagen, maar verbruikt daarbij minder brandstof dan een compacte auto.

 

De krachtigste dieselvariant, de E 350 d, krijgt een zescilindermotor met geavanceerde SCR-uitlaatgastechnologie, een vermogen van 190 kW/258 pk en een maximumkoppel van 620 Nm. Een andere versie die later wordt toegevoegd is de E 400 4MATIC, waarvan de zescilinder benzinemotor goed is voor een vermogen van 245 kW/333 pk en een maximumkoppel van 480 Nm.

 

 

Modeloverzicht Mercedes-Benz E-Klasse 

 Uitvoering Inhoud
(cc)
kW/pk Nm 0-100 km/h
in sec.
l/100 km CO2
g/km
Bijtelling
 E 200  1.991 135 / 184  300  7,7 5,9  132 25%
 E 220 d  1.950 143 / 195 400  7,3 3,9 102 21%
 E 350 d  2.987 190 / 258 620  5,9 5,1 133 25%
 E 350 e  1.991 205 / 279
(155 + 60 / 205 + 82)
600
(350 + 360)
 6,2 2,1 49 15%

Voorlopige waarden

 

Aanvullende uitvoeringen voltooien het aanbod later, waaronder de E 200 d met een nieuwe viercilinderdiesel met 110 kW/150 pk. De serie benzinemotoren zal bestaan uit viercilinders met vermogens variërend van 135 tot 180 kW (183 tot 245 pk) plus een zescilinderversie met 245 kW/333 pk. Alle motoren voor de nieuwe E-Klasse beschikken over het ECO start-stopsysteem. De benzinemotoren voldoen aan de EU6-emissienorm, terwijl de nieuwe OM 654 viercilinder dieselmotor al voorbereid is op de toekomstige RDE-eisen.

 

Compleet nieuwe viercilinder dieselmotor

De nieuwe viercilinder dieselmotor markeert de geboorte van een nieuwe motorenfamilie van Mercedes-Benz en creëert een nieuwe dimensie in efficiëntie. Ondanks een kleinere cilinderinhoud, die tot zo’n 2 liter is teruggebracht, heeft de nieuwe dieselunit een vermogen van 143 kW/195 pk en, wanneer gemonteerd in de E 220 d, een gecombineerd verbruik van slechts 3,9 l/100 km. Dat komt overeen met een CO2-emissie van 102 g/100 km, een waarde die tot dusver alleen haalbaar was in aanzienlijk kleinere auto’s.

 

Negentraps automatische transmissie standaard

De Mercedes-Benz E-Klasse is standaard uitgerust met de nieuwe 9G-TRONIC negentraps automatische transmissie welke zorgt voor snelle gangwissels en lage motortoerentallen, wat met name gunstig is voor het verbruik en het geluidsniveau.

 

Onderstel: sportief comfort

Het onderstel van de nieuwe E-Klasse staat garant voor dynamisch rijplezier op bochtige wegen en het hoogste niveau aan rijcomfort in deze klasse. Standaard is de limousine uitgerust met stalen vering. Drie DIRECT CONTROL-onderstellen met selectief dempingssysteem zijn leverbaar in combinatie met dit onderstel:

  • Comfortonderstel.
  • Comfortabel Avantgarde-onderstel met een sportiever karakter en 15 mm verlaagd.
  • Sportonderstel met adaptief verstelbare demping en 15 mm verlaagd, dat het klassieke sportonderstel vervangt.

Meerkamer-luchtveringssysteem AIR BODY CONTROL

Als alternatief kan de nieuwe E-Klasse worden uitgerust met een meerkamer-luchtveringssysteem rondom, de enige auto in dit segment die deze optie biedt. Hiermee genieten de inzittenden van een zachte basisdemping en het veilige gevoel van een goede rijstabiliteit wanneer de snelheid toeneemt.

Verder beschikt meerkamer-luchtveringssysteem AIR BODY CONTROL rondom over niveauregeling voor een optimaal rijcomfort, zelfs als de auto beladen is. Het systeem regelt automatisch het voertuigniveau, afhankelijk van de snelheid, en beperkt het verbruik op de snelweg door de auto bijvoorbeeld te verlagen. Bij het rijden op slecht wegdek of op een oprit kan de bodemspeling met een druk op een knop worden vergroot.

 

Nieuwe generatie rijassistentiesystemen

Mercedes-Benz E-Klasse' nieuwe assistentie- en veiligheidssystemen tillen de veiligheid, het comfort en de rijassistentie naar een nog hoger niveau. De standaard actieve remassistent is in staat de bestuurder te waarschuwen voor een dreigende botsing, zorgt bij een noodstop voor de juiste hoeveelheid remkrachtondersteuning en remt zelfs – indien nodig – automatisch af. Naast langzaam rijdende, afremmende of stilstaande auto’s detecteert het systeem ook voetgangers die het risicogebied vóór de auto kruisen. Eveneens standaard is de ATTENTION ASSIST met instelbare gevoeligheid, die de bestuurder kan waarschuwen voor onoplettendheid en vermoeidheid. De zijwindassistent helpt de bestuurder de effecten van sterke zijwind te corrigeren, om te voorkomen dat de auto te ver uit koers raakt.

 

Highlights rijassistentiepakket Mercedes-Benz E-Klasse

Highlights uit het optionele rijassistentiepakket plus die de E-Klasse tot de intelligentste limousine in zijn klasse maken, zijn onder andere:

  • DRIVE PILOT: dit systeem markeert de volgende stap van Mercedes-Benz op weg naar autonoom rijden. De afstand pilot DISTRONIC kan op snelwegen en provinciale wegen niet alleen automatisch de juiste afstand aanhouden tot voorliggers, maar deze ook tot een snelheid van 210 km/h volgen. Dit kan de bestuurder ontlasten, omdat hij bij normaal rijden niet hoeft af te remmen of gas te geven. Daarnaast krijgt de bestuurder volop ondersteuning van de stuur pilot – zelfs in gematigde bochten.

Andere nieuwe ontwikkelingen die stress verminderen: met het COMAND Online kan de instelbare snelheidslimiet pilot de snelheid van de auto autonoom aanpassen als reactie op door de camera gesignaleerde snelheidslimieten of snelheidslimieten die in het navigatiesysteem zijn ingevoerd

Tot de DRIVE PILOT-innovaties behoort voor het eerst ook een actieve rijbaanwisselassistent. Dit radar- en cameragestuurde assistentiesysteem helpt de bestuurder bij het wisselen van rijbaan op meerbaanswegen en kan de auto naar de door de bestuurder aangegeven baan sturen, bijvoorbeeld om in te halen. Wanneer de bestuurder gedurende minimaal 2 seconden zijn richtingaanwijzer aan heeft, ondersteunt de actieve rijbaanwisselassistent bij het sturen naar de naastgelegen rijbaan indien deze vrij is.

  • Actieve remassistent met kruispuntfunctie: ten opzichte van de standaarduitvoering heeft dit systeem grotere snelheidsmarges ten opzichte van auto’s en voetgangers. Daarnaast kan het kruisend verkeer ‘zien’ op kruispunten en, wanneer de bestuurder niet reageert, autonoom de remmen bedienen. Voor het eerst bespeurt het systeem ook gevaarlijke situaties aan het eind van een file wanneer er geen ruimte is om uit te wijken, om in die situaties de remmen al veel eerder te activeren. Daardoor is het mogelijk om aanrijdingen bij snelheden tot 100 km/h geheel te voorkomen of de impact ervan bij snelheden daarboven aanzienlijk te beperken.
  • Uitwijk-stuurassistent: dit eveneens nieuwe systeem vult de voetgangersherkenningsfunctie van de actieve remassistent perfect aan. Wanneer de bestuurder in een gevaarlijke situatie bewust of instinctief een uitwijkmanoeuvre inzet, kan deze functie helpen door een precies berekende hoeveelheid stuurkoppel toe te voegen om de beweging van het stuurwiel te ondersteunen. Dit helpt de bestuurder de voetganger op een gecontroleerde wijze te vermijden en tegelijkertijd de rechtuitstabiliteit te bewaken, zodat de situatie veilig wordt afgehandeld.
  • PRE-SAFE® Impulse Side: dit systeem maakt eveneens deel uit van het rijassistentiepakket plus. Wanneer een onvermijdelijke aanrijding van opzij wordt geregistreerd, haalt het systeem de bestuurder of voorpassagier uit voorzorg weg uit de impactzone. Het systeem doet dat door een luchtkamer in de zijkanten van de voorstoelleuningen aan de kant van de naderende impact razendsnel te vullen. Daardoor wordt de afstand tot de voorportieren vergroot en worden tegelijkertijd de krachten op de inzittenden beperkt.
  • Doorontwikkelde assistentiesystemen: de intelligente assistentiesystemen in het nieuwe rijassistentiepakket plus omvatten tevens beproefde systemen die zijn doorontwikkeld qua werkwijze en sensoriek. De actieve spoorassistent kan de bestuurder helpen bij het onbedoeld wisselen van rijbaan door de remmen aan één zijde van de auto corrigerend te bedienen. Dat kan zelfs bij doorbroken markeringen en bij botsingsgevaar, zoals bij tegemoetkomend verkeer of snel inhalende auto’s.
    De actieve dodehoekassistent kan nu ook waarschuwen voor het risico van aanrijdingen van opzij in typisch stadsverkeer bij lage snelheden en, zoals voorheen, op het laatste moment corrigerend ingrijpen om een aanrijding bij snelheden boven 30 km/h te voorkomen. PRE-SAFE® PLUS kan bescherming bieden tegen aanrijdingen met achteropkomend verkeer en de effecten daarvan voor de inzittenden beperken.

Noviteiten Mercedes-Benz E-Klasse

  • Remote Park Pilot: voor het eerst kan met dit systeem de auto op afstand in en uit garages en parkeervakken worden gemanoeuvreerd met behulp van een smartphone-app. Daardoor kunnen de passagiers gemakkelijker in- en uitstappen wanneer bijvoorbeeld de ruimte erg krap is.
  • Car-to-X Communication: in 2013 was Mercedes-Benz de eerste autofabrikant die car-to-car netwerken breedschalig introduceerde voor montage achteraf. Dit wordt nu gevolgd door de volgende logische stap in de vorm van ’s werelds eerste volledig geïntegreerde Car-to-X oplossing die in serieproductie gaat. De door de mobiele telefonie ondersteunde uitwisseling van informatie met andere auto’s biedt de bestuurder bijvoorbeeld de mogelijkheid om ver van tevoren ‘om de hoek’ of ‘door obstakels heen’ te kijken.
    Dat betekent dat de bestuurder eerder dan voorheen gewaarschuwd wordt voor dreigend gevaar. Voorbeelden zijn een auto met pech langs de weg of zware regenval of ijzel op de weg vóór de auto. In dit geval acteert de nieuwe E-Klasse zowel als ontvanger als zender, aangezien waarschuwingsberichten automatisch worden geïnitieerd door de status van auto’s of handmatige berichten van bestuurders te evalueren.
  • PRE-SAFE® Sound: dit systeem is gebaseerd op een menselijke reflex in het oor, de zogenoemde stapediusreflex. PRE-SAFE® Sound laat een kort interferentiesignaal horen via het audiosysteem van de auto wanneer het risico op een aanrijding wordt bespeurd. Dit signaal kan de natuurlijke reactie aansturen en zo de oren van de inzittenden voorbereiden op het verwachte geluid van het ongeval.
  • Hoge-resolutie MULTIBEAM LED-koplampen, elk met 84 individueel aangestuurde high-performance leds, zorgen ervoor dat de weg automatisch bijzonder helder en nauwkeurig optimaal wordt verlicht, zonder andere weggebruikers te verblinden.
    Dat komt doordat dit systeem de lichtverspreiding van de linker- en rechterkoplamp individueel aanstuurt, en snel en dynamisch aan de verkeerssituatie aanpast. Alle functies van het Intelligent Light System bij dimlicht en grootlicht kunnen daarnaast geheel digitaal en zonder mechanische actuatoren worden bediend, inclusief – een wereldprimeur – de volledig elektronisch geregelde dynamische bochtenverlichting.
  • Digitale voertuigsleutel: dit systeem maakt gebruik van Near Field Communication-technologie en verandert de smartphone van de bestuurder in een autosleutel.
  • Multifunctionele telefonie – optimaal verbonden, zonder kabel
  • Een compleet nieuwe infotainmentgeneratie debuteert in de Mercedes-Benz E-Klasse met COMAND Online. Tot de highlights behoren naast het dubbele display de standaard aanraakgevoelige touch control-toetsen op het stuurwiel en het nieuwe, intelligente grafische ontwerp van de multifunctionele telefonie.
    Met dit systeem kunnen mobiele telefoons worden opgeladen en verbonden met de buitenantenne van de auto, zonder kabels of een telefoonhouder. Het draadloze, inductieve oplaadsysteem werkt voor alle mobiele apparaten die ofwel de Qi-standaard ondersteunen. Het oplaadvlak, dat is geïntegreerd in het opbergvak in de middenconsole, is geschikt voor mobiele telefoons met een schermdiagonaal tot 6".

Driedimensionaal luisterplezier

De frontbasstechnologie in de nieuwe E-Klasse zorgt standaard voor een speciale luisterervaring. Het systeem maakt gebruik van de ruimte in de dwars- en zijbalken van de carrosserie, als resonantiekamers voor de basluidsprekers. Wanneer de auto aanvullend is uitgerust met het optionele Burmester® high-end 3D-surround sound system, worden de inzittenden verwend met een geluidsbeleving die vergelijkbaar is met die van een concerthal. Dat is te danken aan een derde dimensie in geluid via de dakluidsprekers.

 

Video

Prijzen

  • E-Klasse E 200, 9G-TRONIC, v.a. € 49.995,-
  • E-Klasse E 220d, 9G-TRONIC, v.a. € 53.995.-
  • E-Klasse E 350 d, 9G-TRONIC, v.a. € 69.995,-

Meer weten over de Mercedes-Benz E-Klasse?

Neem direct contact op met een van onze adviseurs.

Auto Wüst Dordrecht 
Mijlweg 81
Auto Oud-Beijerland
Jan van der Heijdenstraat 29 
Auto Wüst Hellevoetsluis 
Rijsstraatweg 38

Marc Fonkert
078-6177000
Stuur e-mail

Simon Beumer
078-6177000
Stuur e-mail

Jaco Reedijk
0186-618455
Stuur e-mail

Loic van Vliet
0181-331233
Stuur e-mail

 

Otto Hilleman
078-6177000
Stuur e-mail

Ruben van der Have
078-6177000
Stuur e-mail

Yusuf Demirci
0186-618455
Stuur email

   

Abdenasser Aghmir
0181-331233
Stuur email

 

 

Jocauri Puello
078-6177000
Stuur e-mail

Niels Wüst
078-6177000
Stuur e-mail

Willem Hensbergen
0186-618455
Stuur e-mail