.

Mercedes Connect me

De beste verbinding is niet altijd een weg.

 

Mobiliteit in verandering. We zijn vandaag anders onderweg, we zijn permanent online, voortdurend bereikbaar. We leven digitaal. En de auto? Dit concept achtervolgde ons al lang. Mercedes ConnectMe betekent de verbinding van voertuig en bestuurder – en nog meer: De auto wordt deel van de persoonlijke leefwereld. Voor meer comfort en voor het aangename gevoel ook tijdens het rijden voortdurend verbonden te zijn.

  

Zo werkt Connect me

 

 

   

Live Traffic Information

Met Live Traffic Information komt u sneller op uw bestemming aan! Met deze online service kan onderweg actuele en uiterst nauwkeurige verkeersinformatie worden ontvangen - voor optimale dynamische routegeleiding en nauwkeurig berekende aankomsttijden. De gegevensoverdracht wordt tot stand gebracht via een mobiele internetverbinding met behulp van een communicatiemodule. Live Traffic Information maakt deel uit van het optionele multimediasysteem COMAND Online. Deze service is na kentekenregistratie drie jaar geactiveerd en kan aansluitend tegen betaling worden verlengd.

 

Mercedes-Benz noodoproepsysteem

Bij een ongeval kan met de SOS-toets in de wagen automatisch of manueel een noodoproep worden uitgezonden. De alarmcentrale controleert dan onmiddellijk in welke vorm hulp ter plaatse nodig is. In ernstige gevallen worden de gegevens van de noodoproep, zoals de gps-positiegegevens, naar een openbare Europese alarmcentrale doorgestuurd, die alle nodige stappen voor een noodgeval onderneemt.

Belangrijk: Het Mercedes-Benz noodoproepsysteem is voortdurend en volledig automatisch geactiveerd – voor uw veiligheid.

 

Mercedes connect me standaard diensten

  1. Pechhulp Een pechgeval mag dan al een zeldzaamheid zijn – Mercedes-Benz helpt snel en zonder de zaken ingewikkeld te maken. Met het in het telefoonboek van de auto opgeslagen nummer MB Contact kunt u onmiddellijk contact opnemen met de Mercedes-Benz Service24h, die het verder van u overneemt. Met deze doorgestuurde voertuiggegevens kan de pechdienst optimaal voorbereid en snel tot bij u geraken – op elk ogenblik overdag en ‘s nachts.

  2. Telediagnose De diagnosesoftware kan detecteren of belangrijke, voor de veiligheid essentiële onderdelen moeten worden vervangen. Deze informatie wordt aan uw Mercedes-Benz service partner doorgegeven, die vervolgens contact kan opnemen met u.

  3. Hulp bij ongeval Om na een noodoproep zo snel mogelijk maatregelen te kunnen nemen om de bij het ongeval beschadigde wagen te bergen of weg te slepen, wordt na een Mercedes-Benz noodoproep op uw verzoek een oproep naar het Mercedes-Benz klantencentrum doorgestuurd.

  4. Onderhoudsmanagement Het geïntegreerde onderhoudsmanagement helpt daarbij de optimale onderhoudscycli van uw Mercedes na te leven. Alle belangrijke gegevens kunnen naar de Mercedes-Benz service partner worden doorgestuurd – als basis voor een concreet service-aanbod op maat.

 

Remote Online services (optioneel)

  • Wagenpositie: Onbekende stad, een wirwar van straatjes – geen zorg, deze Remote Online-dienst geeft binnen een straal van 1,5 kilometer de plaats van uw geparkeerde wagen aan. Op uw smartphone.
  • Voertuig tracking: Ook kan de actuele plaats van het rijdende voertuig – als u de wagen bijvoorbeeld hebt uitgeleend – via gps worden bepaald. De functie wordt in de wagen aangegeven en kan steeds door de bestuurder worden uitgeschakeld.
  • Op afstand opvragen van voertuigstatus Relevante voertuiginformatie zoals bijvoorbeeld de huidige kilometerstand en het peil van sproeiwater of brandstof kunnen steeds comfortabel via het klantenportaal worden opgeroepen.
  • Geografische voertuigcontrole Wat al enige tijd in de logistiek in de praktijk wordt toegepast, wordt nu ook geïntroduceerd bij Mercedes-Benz personenwagens. Met behulp van het geografisch voertuigvolgsysteem kan nu een bepaald gebied worden afgebakend voor een voertuig. Zodra een voertuig deze vastgelegde zone in- of uitrijdt, kan de eigenaar hiervan desgewenst op de hoogte worden gesteld. Deze functie is zichtbaar in het voertuig en kan altijd door de bestuurder worden gedeactiveerd.
  • Configuratie Mercedes-Benz apps[1] Met de Mercedes connect me webapp kunnen de Mercedes-Benz apps in de wagen gemakkelijk vooraf van thuis uit of onderweg worden geconfigureerd: bijvoorbeeld de volgorde aanpassen of de categorieën in de berichten-app instellen.
  • Deuren vergrendelen en ontgrendelen op afstand Uw auto kan heel eenvoudig met behulp van de Mercedes connect me-webapp met één enkele fingerswipe worden ver- of ontgrendeld. Als u bijvoorbeeld vergeten bent om uw auto te vergrendelen, kunt u dat alsnog op afstand doen.

  

Zo activeert u uw Mercedes connect me services.

Registreer u eerst op het klantenportaal Mercedes me. Op dat ogenblik kunt u bij het aanmelden reeds akkoord gaan met de gebruiksvoorwaarden voor de Mercedes connect me services. Vervolgens moet uw Mercedes-Benz Partner uw Mercedes me account aan uw wagen koppelen. Nu kunnen de services van uw keuze zowel door uw Mercedes-Benz Partner als door uzelf in het Mercedes me portaal geactiveerd en op ieder ogenblik ook weer gedeactiveerd worden. 

Naar log-in Mercedes me portaal

  

Uw weg naar Mercedes ConnectMe.

Om Mercedes ConnectMe ten volle te kunnen gebruiken, is een registratie vereist. Onze brochure geeft u stap per stap uitleg bij het registratieproces. Met een klik op de onderstaande link start u de download.

Brochure downloaden (pdf)

 

Demonstratie Connect Me