De nieuwe Mercedes-AMG A 45 4MATIC+ en CLA 45 4MATIC+ - supersportwagens in de compacte klasse


Uitstekende performance, ultieme rijdynamiek, expressief design – de nieuwe Mercedes-AMG compacte sportmodellen, de A 45 4MATIC+/ A 45 S 4MATIC+ en CLA 45 4MATIC+/ CLA 45 S 4MATIC+ , onderstrepen hun leidende positie in hun segmenten. Ze volgen daarmee in de sporen van hun succesvolle voorgangers en vestigen talrijke nieuwe records. De volledig nieuwe 2,0 liter motor is leverbaar in twee vermogens- en koppelvarianten en is de krachtigste viercilinder turbomotor ter wereld die in serie wordt geproduceerd. Zelfs het basismodel met 285 kW (387 pk) heeft meer power dan zijn voorganger. Het S-model met 310 kW (421 pk) kan zich meten met auto’s uit aanzienlijk hogere klassen. De nieuwe AMG SPEEDSHIFT DCT 8G-transmissie met dubbele koppeling en acht versnellingen garandeert soepel en snel schakelen binnen enkele milliseconden in alle rijsituaties. De actieve, volledig variabele vierwielaandrijving AMG Performance 4MATIC+ verdeelt het koppel over de achteras met behulp van AMG TORQUE CONTROL, wat voor optimale tractie en de spectaculaire Drift-modus zorgt. Dit is mogelijk dankzij een nieuw achterasdifferentieel dat over twee lamellenkoppelingen beschikt, voor elk achterwiel één.


Met de nieuwe compacte sportmodellen toont Mercedes-AMG opnieuw zijn hoge ontwikkelingsniveau: “We hebben onze 45-modellen volledig nieuw ontworpen, van de motor en transmissie via het onderstel en de complexe aandrijflijn tot de carrosseriestructuur en uiteraard ook het design. Dat alles met één doel voor ogen: de rijdynamiek en de sportieve rijbeleving op een niveau brengen dat tot nu toe ondenkbaar was in de compacte klasse. Met de presentatie van onze krachtigste en meest dynamische compacte sportmodellen onderstrepen we ook het belang van dit segment in onze groeistrategie”, aldus Tobias Moers, CEO van Mercedes-AMG GmbH.


Klik op een afbeelding voor de vergroting.


Exterieurdesign: nog duidelijker een AMG-telg

De nieuwe Mercedes-AMG A 45 4MATIC+ en CLA 45 4MATIC+ zijn nog opvallender dan hun voorgangers. Het exterieur ademt rijplezier, zelfs bij stilstand. Voor het eerst is de compacte klasse nu ook voorzien van de AMG-grille met bredere, lagere lijst en twaalf verticale lamellen, waarmee dit model duidelijk deel uitmaakt van de AMG Performance-familie. Tegelijkertijd verlagen de markante ‘sharknose’, smalle koplampen en vlakke, aerodynamische motorkap met powerdomes het front, waardoor visueel een uiterst dynamische voorwaartsdrang ontstaat.

Aan de dynamische uitstraling dragen ook de bredere voorspatschermen met uitgebouwde wielkasten bij. Hiermee wordt de spoorbreedte vergroot en de atletische look geaccentueerd. Het gespierde uiterlijk is bij de A 45 4MATIC+ nog sterker dan bij de CLA 45 4MATIC+ omdat de CLA al in het basismodel een breder front heeft waardoor de voorspatschermen minder konden verbreed.


Individuele details als onderscheidende kenmerken

De voorskirt is eveneens kenmerkend. Bij de A 45 4MATIC+ is deze als jetwing uitgevoerd. Horizontale vinnen in de buitenste luchtinlaten en de langwerpige onderste luchtinlaat laten het front breder lijken. De CLA 45 4MATIC+ ziet er door de buitenste luchtinlaten in de vorm van luchtuitstroomopeningen nog expressiever uit en toont hiermee zijn verwantschap met de AMG GT 4-Door Coupé. De frontsplitter loopt naadloos over in de zijdelingse aircurtains voor de voorwielen, die de luchtstroom optimaliseren en zo de aeroperformance en de cw-waarde verbeteren.

Gezien vanaf de zijkant verlagen de bredere AMG-dorpelverbreders deze compacte sportmodellen optisch, zodat ze nog lager op de weg lijken te liggen. In combinatie met het zilverchroompakket zijn de accenten uitgevoerd in zilverchroom, met het AMG-nightpakket zijn ze hoogglanzend zwart. De buitenspiegels zijn op het portier gemonteerd en weerspiegelen daarmee de look van Mercedes-AMG coupés en sportwagens. Dit oogt niet alleen heel sportief, het verbetert ook de aerodynamica.

De basismodellen zijn standaard uitgerust met aerodynamisch geoptimaliseerde 8,5 J x 18 inch tien-dubbelspaaks lichtmetalen AMG-velgen, tantalgrijs, met banden 245/40 R18.

De S-modellen hebben 19 inch lichtmetalen vijf-dubbelspaaks lichtmetalen AMG-velgen, die 8,5 inch breed zijn bij de A 45 S 4MATIC+ en 9 inch bij de CLA 45 S 4MATIC+. De aantrekkelijke aluminium velgen zijn aerodynamisch geoptimaliseerd, tantalgrijs gelakt en glansgedraaid, met banden respectievelijk 245/35 R19 en 255/35 R19 (CLA 45). Bij de basismodellen heeft het high-performance AMG-remsysteem grijze remklauwen met wit opschrift ‘AMG’. De S-modellen zijn herkenbaar aan de grotere rode 6-zuiger remklauwen met zwart opschrift ‘AMG’.

Klik op een afbeelding voor de vergroting.


Ronde dubbele uitlaatsierstukken voor de Performance compacte modellen

De achterzijde wordt gekenmerkt door twee ronde dubbele uitlaatsierstukken (diameter 82 mm) en de brede achterskirt. De S-modellen onderscheiden zich door grotere uitlaatsierstukken van 90 mm met interne demping en opschrift ‘AMG’. De breedtewerking van de achterzijde wordt benadrukt door de smalle, tweedelige achterlichtunits. De diffusor met twee verticale dubbele vinnen verhoogt de aerodynamica (CLA 45: vier aparte vinnen) en is verder voorwaarts naar het midden van de auto geplaatst waardoor hij efficiënter werkt. Finishing touch is de carrosseriekleurige spoilerrand op het dak respectievelijk het kofferdeksel (CLA 45).


De belangrijkste optioneel leverbare exterieurelementen:

  • AMG-aerodynamicapakket voor geoptimaliseerde aerodynamische balans, onder andere met gemodificeerde frontsplitter en extra flics aan de voorskirt, extra diffusorpaneel, zijdelingse spoilerranden aan de achterskirt en een achterspoiler (A 45) of grotere spoilerrand (CLA 45) in hoogglanzend zwart. Deze features vergroten de neerwaartse kracht en daarmee de rijstabiliteit in het grensbereik.
  • 19 inch vijf-dubbelspaaks lichtmetalen AMG-velgen, aerodynamisch geoptimaliseerd, tantalgrijs en glansgedraaid of matzwart met glansgedraaide velgrand.
  • 19 inch kruisspaaks gesmede AMG-velgen, titaangrijs en glansgedraaid of matzwart met glansgedraaide velgrand en centrale vergrendelingslook in aluminium.
  • AMG-nightpakket met hoogglanzend zwarte designelementen – bijvoorbeeld de frontsplitter of accenten in de dorpelverbreders – en zwart verchroomde uitlaatsierstukken.
  • Zilverchroompakket met frontsplitter en accenten in de dorpelverbreders in zilverchroom.


Carrosserie: rigoureus versterkt

De AMG-ontwikkelaars hebben de carrosserie rigoureus versterkt omdat deze de basis vormt voor de precieze, zelfsturende karakteristieken, en de stabiliteit van de spoorbreedte en de wielvlucht, ook bij hoge snelheden. Een lichtgewicht aluminium plaat die onder de motor is vastgeschroefd, verhoogt de torsiestijfheid aan de voorzijde van de auto. Ook inbegrepen zijn een steunbrace tussen de voorste veerpoten en pistoolvormige ‘shotguns’ ‑ extra versterkingsplaten die de langsdrager met de A-stijlen verbinden en zo de bewegingen van het voorste deel tot een minimum beperken. Diagonaal geplaatste stangen aan de voor- en achterkant van het subframe verbeteren de stijfheid verder. Daardoor reageert het gehele onderstel zelfs in het grensbereik zeer nauwkeurig, waardoor de bestuurder duidelijke feedback krijgt - met aanzienlijk minder torsie rond de lengte- en dwarsas, en minder rollen en stampen in bochten, bij het remmen en bij lastwisselingen.


Aandrijving: nieuwe, krachtige viercilinder turbomotor

Met een maximumvermogen van 310 kW (421 pk) is de volledig nieuwe 2,0 liter motor de krachtigste in serie geproduceerde viercilinder turbomotor ter wereld. Met deze motor heeft Mercedes-AMG het vermogen van de voorganger met 30 kW (40 pk) weten te overtreffen. Het maximumkoppel is eveneens verhoogd, van 475 naar 500 Nm. Met een specifiek vermogen tot 155 kW (211 pk) overtreft de nieuwe Mercedes-AMG turbomotor zelfs motoren van vele gerenommeerde supersportwagens. De nieuwe, zeer efficiënte krachtbron wordt geproduceerd op de innovatieve productielijn in Affalterbach, volgens het principe ‘One Man, One Engine’.


In de 45-modellen levert de viercilindermotor indrukwekkende prestaties met twee vermogensvarianten: 310 kW (421 pk) in het zogenoemde S-model en 285 kW (387 pk) in het basismodel. Deze productfilosofie is reeds succesvol gebleken bij de AMG Performance-modellen met V8-motor en sluit goed aan op de wensen van klanten. De nieuwe compacte sportmodellen accelereren in een recordtijd van 0 tot 100 km/h: de A 45 S 4MATIC+ heeft daar slechts 3,9 seconden voor nodig (CLA 45 S 4MATIC+: 4,0 seconden), terwijl het basismodel A 45 4MATIC+ dit in 4,0 seconden voor elkaar krijgt (CLA 45 4MATIC+: 4,1 seconden). De topsnelheid van de basismodellen is elektronisch begrensd op 250 km h, terwijl de S-modellen af fabriek een topsnelheid van 270 km/ h hebben. Met het optionele AMG Driver‘s Package kan de topsnelheid ook voor de basismodellen worden verhoogd tot 270 km/ h.


Afgezien van de vermogenscijfers maakt de nieuwe motor ook indruk met zijn onmiddellijke respons. Om deze te kunnen bieden, werd de koppelkromme met grote nauwkeurigheid gevormd (‘torque shaping’): het maximumkoppel van 500 Nm (480 Nm bij het basismodel) is beschikbaar over een toerenbereik van 5.000-5.250 t/min (4.750-5.000 t/min bij de basismodellen). Met deze configuratie hebben de engineers van AMG een vermogensafgifte gerealiseerd die vergelijkbaar is met die van een zuigmotor. De motorontwikkelaars wisten eveneens een dynamisch stijgende koppelkromme te realiseren in het lagere toerenbereik, wat de souplesse van de motor verbetert. Het toenemende koppel bij hogere toerentallen zorgt ervoor dat de motor gemakkelijker toeren maakt. Daarnaast benadrukt het hoge maximale toerental (tot 7.200 t/min) dat het een sportmotor is.


AMG SPEEDSHIFT DCT 8G-transmissie met dubbele koppeling: soepel en responsief

De AMG SPEEDSHIFT DCT 8G-transmissie met dubbele koppeling draagt ook bij aan het soepele en dynamische karakter van de auto. De overbrengingsverhoudingen zijn zo ingesteld dat de bestuurder bij alle snelheden snel kan accelereren. Bovendien zorgt dit voor korte schakeltijden en het optimale toerental bij het opschakelen. Afhankelijk van het gekozen AMG DYNAMIC SELECT-rijprogramma wordt een specifieke rijconfiguratie aangeboden met andere gaspedaal- en schakelkarakteristieken.


Bestuurders die graag zelf schakelen, kunnen in elk rijprogramma de handmatige transmissiemodus selecteren. In de M-modus kan razendsnel worden geschakeld met de stuurschakelpaddles.


Met de standaard RACE START-functie kan vanuit stilstand maximaal worden geaccelereerd en dat is een emotionele ervaring. Dat geldt ook voor de motorsound met tijdelijke ontstekingsonderbreking bij het opschakelen en automatische dubbele ontkoppelingsfunctie bij het terugschakelen. Natuurlijk is er rekening gehouden met de efficiëntie: in de ‘Comfort’-modus is het ECO start-stopsysteem actief; de ‘zeil’-functie kan worden geselecteerd in de ‘Individual’-modus.


Vierwielaandrijving AMG Performance 4MATIC+ met AMG TORQUE CONTROL

Aan de bijzonder dynamische rijbeleving in een compleet nieuwe dimensie wordt ook bijgedragen door de standaard, volledig variabele vierwielaandrijving. Het geheim is de AMG TORQUE CONTROL in het nieuwe achterasdifferentieel: dit is voorzien van twee elektronisch bestuurde lamellenkoppelingen die beide zijn verbonden met een aandrijfas achter. Zo kan het aandrijfvermogen niet alleen volledig variabel worden verdeeld tussen de voor- en achterwielen maar ook variabel tussen het linker- en rechterachterwiel. Dit betekent dat het motorkoppel al naargelang het rijprogramma en de rijstiuatie afzonderlijk naar beide achterwielen kan worden gedistribueerd.


Het resultaat is consistent optimale trekkracht, zelfs bij slecht wegdek en extreem bochtenwerk, bijvoorbeeld op het circuit. Daarnaast biedt deze geavanceerde oplossing een Drift-modus (standaard bij de S-modellen, bij de basismodellen inbegrepen bij het optionele AMG DYNAMIC PLUS-pakket), wat ‘powersliding’ mogelijk maakt en daarmee het rijplezier vergroot. De Drift-modus kan worden geactiveerd in het ‘RACE’-rijprogramma met de stuurschakelpaddles mits ESP® is uitgeschakeld en de transmissie in de M-modus staat.

 

 

Adaptief verstelbare demping AMG RIDE CONTROL: drie modi

De optioneel leverbare adaptief verstelbare demping AMG RIDE CONTROL biedt de bestuurder keuze uit drie afstellingen van het onderstel, variërend van comfortabel tot sportief. Het systeem werkt volledig automatisch en past de dempingskracht al naargelang de rijsituatie, op elk wiel aan het wegdek en de rijsituatie aan. Dat gebeurt binnen milliseconden traploos in een breed dempingskenveld. Het resultaat: het afrolcomfort en de souplesse nemen in gelijke mate toe.


AMG-uitlaat: met uitlaatklep voor geluidsmodulatie

De uitlaat heeft standaard een uitlaatklep die automatisch wordt geregeld afhankelijk van het motortoerental en de belasting. Al naargelang het gekozen rijprogramma wordt de sound daarmee ingesteld, van harmonieus-bescheiden (in de rijprogramma’s ‘Slippery’, ‘Comfort’ en ‘Sport’) tot emotioneel-sportief (in ‘Sport+’).


Zes rijprogramma’s: grote spreiding van de voertuigkarakteristiek

De zes AMG DYNAMIC SELECT-rijprogramma's ‘Slippery’, ‘Comfort’, ‘Sport’, ‘Sport+’, ‘Individual’ en ‘RACE’ (standaard bij de S-modellen, bij de basismodellen inbegrepen bij het optionele AMG DYNAMIC PLUS-pakket) maken een grote spreiding van de voertuigkarakteristiek van comfortabel tot dynamisch mogelijk. Daarbij worden tal van relevante parameters veranderd:

  • Aandrijflijn: afstelling van het gaspedaal, schakeltijden en timingpunten, soundinstellingen in de stijlen Reduced, Moderate, Sport of Dynamic.
  • Transmissie: automatisch of handmatig.
  • AMG DYNAMICS: dynamiekverhogende functies zoals vierwielaansturing, stuurkarakteristiek en extra ESP®-functies in de stijlen Basic, Advanced, Pro of Master (standaard bij de S-modellen, bij de basismodellen inbegrepen bij het optionele AMG DYNAMIC PLUS-pakket).
  • Uitlaat: klank en eigenschappen van de soundfuncties Balanced of Powerful.
  • Onderstel (bij optioneel AMG RIDE CONTROL-onderstel): in Comfort, Sport, Sport+.


De rijprogramma’s bieden een persoonlijke rijervaring, afgestemd op de rijomstandigheden en de wensen van de bestuurder.

  • ‘Slippery’: optimale afstemming op een glad wegdek, met gereduceerd vermogen en een vlakke koppelcurve. Slepende versnellingswisselingen en eerder opschakelen ondersteunen het rijgedrag dat is gericht op stabiliteit.
  • ‘Comfort’: comfortabel en zuinig rijden, onder meer door zeer vroegtijdig opschakelen. Het onderstel en de besturing zijn afgestemd op comfort. Daarnaast is het ECO start-stopsysteem actief.
  • ‘Sport’: sportieve eigenschappen dankzij een soepeler reactie op het gaspedaal van de bestuurder, kortere schakeltijden, sneller terugschakelen en duidelijk gevoeliger schakelen door dubbele ontkoppeling. Een meer dynamische vering en stuurinrichting.
  • ’Sport+’: extreem sportieve eigenschappen dankzij een nog soepeler gasrespons, een markanter motorgeluid bij de dubbele ontkoppeling tijdens het terugschakelen met gedeeltelijke cilinderuitschakeling voor optimale schakeltijden. Verhoogd stationair toerental voor sneller optrekken. Dynamischer afstelling van onderstel en besturing.
  • ’RACE’: voor zeer dynamisch rijden op afgesloten circuits. Bij dit rijprogramma worden alle parameters ingesteld op maximale performance.
  • ‘Individual’: met dit rijprogramma kan de bestuurder naar eigen voorkeur een aantal parameters selecteren en deze instellingen opslaan. Bovendien staat met de transmissie-afstellingen ‘Reduced’ en ‘Moderate’ ook de ‘zeil’-functie ter beschikking.


AMG DYNAMICS: meer souplesse bij een hoge stabiliteit

Als feature van de AMG DYNAMIC SELECT-rijprogramma’s zijn de nieuwe 45- modellen voorzien van AMG DYNAMICS. Deze geïntegreerde rijdynamiekregeling breidt de stabiliserende functies van het ESP® uit met souplesse-verhogende ingrepen op de vierwielaandrijving, stuurkarakteristieken en extra ESP®-functies. Bij een snel genomen bocht zorgt een kortstondige remingreep aan het achterwiel aan de binnenzijde van de bocht voor een gedefinieerd giermoment om de hoogteas, waardoor het insturen in de bocht spontaan en zeer nauwkeurig verloopt.

Het spectrum varieert van extreem stabiel tot zeer dynamisch. Op het multimediadisplay wordt bij de keuze van de rijprogramma’s het nieuwe AMG DYNAMICS-symbool met de bijpassende extra informatie weergegeven.

  • ‘Basic’ is gekoppeld aan de rijprogramma’s ‘Slippery’ en ‘Comfort’. In dit geval vertonen de compacte sportmodellen een zeer stabiel rijgedrag met een hoge mate van gierdemping.
  • ‘Advanced’ is ingeschakeld in het ‘Sport’-rijprogramma. De 45-modellen behouden een neutrale balans. De beperktere mate van gierdemping, de directe stuuroverbrenging en de verbeterde souplesse helpen bij dynamische manoeuvres, zoals bij het rijden op bochtige landweggetjes.
  • ‘Pro’ (afkorting voor 'Professional') behoort tot het ‘Sport+’-rijprogramma. In ‘Pro’ krijgt de bestuurder nog meer hulp bij dynamische rijmanoeuvres, terwijl de wendbaarheid en de feedback van de weg bij het nemen van bochten verder worden verbeterd.
  • ‘Master’ is gekoppeld aan het ‘RACE’-rijprogramma (standaard bij de S-modellen, bij de basismodellen inbegrepen bij het optionele AMG DYNAMIC PLUS-pakket). De ‘Master’-modus is bedoeld voor bestuurders die dynamiek en rijplezier willen ervaren op afgesloten racecircuits. De ‘Master’-modus biedt een voertuigbalans met licht overstuur, een lage stuurhoek en een soepeler besturing. Op deze manier zorgt deze modus voor maximale wendbaarheid en wordt het rijdynamische potentieel optimaal benut. Om de ‘Master’-modus te activeren, moet de bestuurder via een aparte toets in de middenconsole het ESP® omschakelen naar de ESP® SPORT HANDLING-modus of naar ESP® OFF.


In het rijprogramma ‘Individual’ kan de bestuurder zelf de AMG DYNAMICS-trappen ‘Basic’, ‘Advanced’, ‘Pro’ en ‘Master’ instellen.

 

 

Interieur: symbiose tussen mens en machine

Met de sportieve uitrusting en het MBUX infotainmentsysteem creëert het hoogwaardige interieur een nauwe, persoonlijke band tussen mens en machine. De bestuurder en voorpassagier zitten actief op geprofileerde sportstoelen in een rijactieve zitpositie met stevige zijdelingse ondersteuning. De standaardbekleding met een combinatie van lederlook ARTICO/microvezel DINAMICA zwart is tijdloos en heeft AMG-specifieke accenten zoals dubbele rode siernaden. Daarop afgestemd zijn er rode designo veiligheidsgordels en is het sierelement van het dashboard uitgevoerd in zwart microvezel DINAMICA met rode piping. Ook de verchroomde luchtuitstroomopeningen zijn voorzien van een rode ring. Als alternatief kan worden gekozen voor bekleding lederlook ARTICO nevagrijs/zwart met middengrijze dubbele siernaden en een sierelement van langsgeslepen licht aluminium.


S-modellen: gele accenten benadrukken het autosportkarakter

De A 45 S en CLA 45 S gaan nog een stap verder: in het hele interieur zien we gele accenten die het autosportkarakter van deze snelle jongens benadrukken.

Tot de standaarduitrusting behoren ook het AMG Performance-stuurwiel in nappaleder/microvezel DINAMICA met gele contrastsiernaden, een gele 12-uur-markering, AMG-stuurwieltoetsen en AMG-logo, alsmede sfeerverlichting.

Alle modellen hebben een hoogglanzend zwarte middenconsole met standaard touchpad en bovendien een bedieningspaneel met extra schakelaars voor de bediening van het drietraps ESP®, de handmatige schakelmodus en de optionele adaptief verstelbare demping AMG RIDE CONTROL. In combinatie met het optionele lederpakket is de rand van de middenconsole uitgevoerd in zilverchroom.

De karakteristieke, sportieve AMG-ambiance wordt ook onderstreept door de sportpedalen van geborsteld rvs met rubbernoppen, zwarte vloermatten met opschrift ‘AMG’ en rand in nubucklederlook, de interieurhemel van zwarte stof en de AMG-instaplijsten van geborsteld rvs voorin met opschrift ‘AMG’.


MBUX infotainmentsysteem met AMG-specifieke weergaven

De combinatie van een sportief design en verfijnde details komt ook naar voren in het MBUX infotainmentsysteem met zijn innovatieve bedienings- en weergaveconcept. MBUX creëert een nog sterkere verbinding tussen auto, bestuurder en passagiers. Emotionele weergavestijlen onderstrepen de begrijpelijkheid van de bedieningsstructuur en worden gekenmerkt door briljante 3D-graphics met maximale resolutie. Optisch versmelten beide displays onder een gemeenschappelijk afdekglas tot een widescreen cockpit en benadrukken daarmee als centraal element de horizontale structuur van het interieurdesign.

Bij het combi-instrument is er keuze uit de drie AMG-weergavestijlen ‘Klassiek’, ‘Sport’ en ‘Supersport’. Bijzonder markant is de ‘Supersport’-modus met een centrale, ronde toerenteller en aanvullende informatie in de vorm van staafdiagrammen links en rechts van de toerenteller. Het perspectief lijkt tot in de diepte van de achtergrond tot een kunstmatige horizon te reiken.


Via het AMG-menu kan de bestuurder verschillende speciale weergaven oproepen:

  • Schakelaanduiding ‑ met geel ‘M’-symbool in de handmatige modus.
  • Warm-up menu ‑ temperatuur van motor- en transmissieolie.
  • Set-up menu ‑ AMG DYNAMIC SELECT-instellingen.
  • G-meter – langs- en dwarskrachten.
  • Racetimer – stopwatch, ronde- en sectortijden.
  • Motorgegevens – vermogen en koppel, temperatuur van motor- en transmissieolie.


Ook het multimediadisplay met touchscreen benadrukt het dynamische karakter met individuele AMG-weergaven zoals de visualisering van de rijprogramma’s, AMG TRACK PACE en telemetriegegevens.

En natuurlijk ontbreekt ook de baanbrekende spraakbediening niet. Deze wordt geactiveerd met de woorden “Hey Mercedes”. Dankzij kunstmatige intelligentie herkent en begrijpt MBUX nagenoeg alle zinnen op het gebied van infotainment en voertuigfuncties, zelfs als ze indirect worden uitgedrukt.


Technische gegevens


Mercedes-AMG A 45 4MATIC+

Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+

Motor

2,0 liter 4 in-lijn twinscroll turbo met rollagers

2,0 liter 4 in-lijn twinscroll turbo met rollagers

Cilinderinhoud (cm3)

1.991

1.991

Max. vermogen

285 kW (387 pk) bij 6.500 t/min

310 kW (421 pk) bij 6.750 t/min

Max. koppel

480 Nm bij 4.750-5.000 t/min

500 Nm bij 5.000-5.250 t/min

Aandrijving

AMG Performance 4MATIC+ volledig variabele koppelverdeling met AMG TORQUE CONTROL

AMG Performance 4MATIC+ volledig variabele koppelverdeling met AMG TORQUE CONTROL

Transmissie

AMG SPEEDSHIFT DCT 8G-transmissie met dubbele koppeling

AMG SPEEDSHIFT DCT 8G-transmissie met dubbele koppeling

Brandstofverbruik gecomb.

8,4-8,3 l/100 km*

8,4-8,3 l/100 km* 

CO2-emissie gecomb.

192-189 g/km*

192-189 g/km*

Acceleratie 0-100 km/h

4,0 sec.

 

3,9 sec. 

Topsnelheid

250 km/h**

 

270 km/h**

 

 

 

* De waarden (voorlopige gegevens) zijn volgens de voorgeschreven meetmethodes bepaald. Het gaat om de NEDC-CO2-waarden zoals bedoeld in Art. 2 Nr. 1 doorvoerverordening (EU) 2017/1153. De waarden van het brandstofverbruik werden op basis van deze waarden bepaald. ** Elektronisch begrensd met AMG Driver‘s Package tot 270 km/h. *** Elektronisch begrensd.



Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+

Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+

Motor

2,0 liter 4 in-lijn twinscroll turbo met rollagers

2,0 liter 4 in-lijn twinscroll turbo met rollagers

Cilinderinhoud (cm3)

1.991

1.991

Max. vermogen

285 kW (387 pk) bij 6.500 t/min

310 kW (421 pk) bij 6.750 t/min

Max. koppel

480 Nm bij 4.750-5.000 t/min

500 Nm bij 5.000-5.250 t/min

Aandrijving

AMG Performance 4MATIC+ volledig variabele koppelverdeling met AMG TORQUE CONTROL

AMG Performance 4MATIC+ volledig variabele koppelverdeling met AMG TORQUE CONTROL

Transmissie

AMG SPEEDSHIFT DCT 8G-transmissie met dubbele koppeling

AMG SPEEDSHIFT DCT 8G-transmissie met dubbele koppeling

Brandstofverbruik gecomb.

8,2-8,1 l/100 km*

8,3-8,1 l/100 km* 

CO2-emissie gecomb.

188-185 g/km*

189-186 g/km*

Acceleratie 0-100 km/h

4,1 sec.

 

4,0 sec. 

Topsnelheid

250 km/h**

 

270 km/h**

 

 

* De waarden (voorlopige gegevens) zijn volgens de voorgeschreven meetmethodes bepaald. Het gaat om de NEDC-CO2-waarden zoals bedoeld in Art. 2 Nr. 1 doorvoerverordening (EU) 2017/1153. De waarden van het brandstofverbruik werden op basis van deze waarden bepaald. ** Elektronisch begrensd met AMG Driver‘s Package tot 270 km/h. *** Elektronisch begrensd.


Geïnteresseerd?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met u op!

 
 
 
 
 


 




Of neem direct contact op:

Auto Wüst Dordrecht
Mijlweg 81

Auto Oud-Beijerland
Jan van der Heijdenstraat 29
Auto Wüst Hellevoetsluis
Rijksstraatweg 38

Marc Fonkert
078-6177000

Jocauri Puello
078-617700

Richard Stolk
0186-618455

Ruben van der Have
0181-331233

Otto Hilleman
078-6177000

Willem Hensbergen
0186-618455

Patrick van der Heiden
0181-331233

Personenwagens Bestelwagens Trucks Smart