.

Mercedes-AMG E 43 4MATIC

 

Direct na de wereldprimeur van de nieuwe Mercedes-Benz E-Klasse dient de eerste high-performance versie van Mercedes-AMG zich al aan. De Mercedes-Benz E 43 4MATIC met 3,0-liter V6-biturbomotor is bij zijn introductie in september 2016 direct de meest krachtige versie binnen de E-Klasse modelserie. Dankzij twee nieuwe turbo’s en bijbehorende softwaretoepassingen levert de zescilinder biturbo een vermogen van 295 kW/401 pk.

 

Mercedes-Benz E-Klasse E43 AMG 4MATIC 2016 Mercedes-Benz E-Klasse E43 AMG 4MATIC 2016 Mercedes-Benz E-Klasse E43 AMG 4MATIC 2016 Mercedes-Benz E-Klasse E43 AMG 4MATIC 2016

 

Zoals altijd zorgt de standaard AMG Performance 4MATIC vierwielaandrijving ook bij de Mercedes-AMG E 43 voor optimale grip bij een grote mate aan wendbaarheid, dankzij de naar achteren georiënteerde koppelverdeling in een 31/69 procent verhouding. De 9G-TRONIC automatische transmissie met kortere schakeltijden, het vernieuwde sportonderstel op basis van de AIR BODY CONTROL luchtvering en de directere stuuroverbrenging benadrukken het bekende AMG Driving Performance karakter.

 

Hoog vermogen, laag verbruik: de 3,0-liter V6 AMG-biturbo

De V6-biturbomotor levert een hoog vermogen in combinatie met een laag brandstofverbruik en overeenkomstig lage emissies. Het indrukwekkende vermogen van 295 kW/401 pk is onder andere te danken aan nieuwe, grotere turbo’s en de verhoogde turbodruk van 1,1 bar. De twee turboladers, die kort op de motor zijn gemonteerd, zijn opvallend spontaan in hun reactie.

 

Focus op achterwielen en wendbaarheid: AMG Performance 4MATIC

De standaard AMG Performance 4MATIC vierwielaandrijving voorziet in een koppelverdeling die nadrukkelijk op de achterwielen is gericht, in een verhouding van 31/69 procent tussen de voor- en achteras. Deze opzet zorgt voor een verder verbeterde rijdynamiek en een grotere dwarsversnelling en meer grip bij acceleraties.

 

Door de permanente vierwielaandrijving te koppelen aan de 9G-TRONIC automatische transmissie hebben de engineers voor een gewijzigd concept gekozen. De tussenbak van de vierwielaandrijving is als een apart systeem aan de 9G-TRONIC bevestigd. Op eerdere generaties van diverse modellen was de tussenbak in de 7G-TRONIC PLUS geïntegreerd. De nieuwe constructie maakt het eenvoudiger de koppelverdeling aan te passen, waarmee het individuele karakter per model zich nog nadrukkelijker openbaart.

Daarnaast is het nieuwe systeem ook effectiever dankzij een verbeterde efficiëntie, een verminderde wrijving en een lager gewicht. Het compacte ontwerp heeft bovendien geen invloed op de beschikbare ruimte voor de inzittenden of de bagage. 

 

Technische gegevens

 

Mercedes-AMG E 43 4MATIC  

 Motor

V6-biturbo 

 Cilinderinhoud

2.996 cm3

 Max. vermogen

295 kW/401 pk bij 6.100 t/min

 Max. koppel  520 Nm bij 2.500-5.000 t/min
 Brandstofverbruik combi

8,3 l/100 km 

 CO2 emissie

189 g/km

 Leeggewicht DIN/EC

1.665 kg*/1.840 kg**

 Acceleratie

4,6 sec.

 Topsnelheid

250 km/h*

* elektronisch begrensd  

 

Video Mercedes-AMG E43 4MATIC

 

Meer weten over de Mercedes-AMG E43 4MATIC?

Neem direct contact op met een van onze adviseurs.

Auto Wüst Dordrecht 
Mijlweg 81
Auto Oud-Beijerland
Jan van der Heijdenstraat 29 
Auto Wüst Hellevoetsluis 
Rijsstraatweg 38

Marc Fonkert
078-6177000
Stuur e-mail

Simon Beumer
078-6177000
Stuur e-mail

Jaco Reedijk
0186-618455
Stuur e-mail

Loic van Vliet
0181-331233
Stuur e-mail

 

Otto Hilleman
078-6177000
Stuur e-mail

Ruben van der Have
078-6177000
Stuur e-mail

Yusuf Demirci
0186-618455
Stuur email

   

Abdenasser Aghmir
0181-331233
Stuur email

 

 

Jocauri Puello
078-6177000
Stuur e-mail

Niels Wüst
078-6177000
Stuur e-mail

Willem Hensbergen
0186-618455
Stuur e-mail