.

Auto Wüst Racing


Het doel van Auto Wüst Racing is het commercieel uitdragen van het sportieve merkimago van Mercedes-Benz. Dit doen wij door het tentoonstellen van sportieve Mercedes-Benz modellen in onze showrooms in onze bedrijven in Oud-Beijerland, Hellevoetsluis en Dordrecht.

 

Auto Wüst Racing neemt onder andere deel aan de zomeravondcompetitiewedstrijden van de stichting DNRT. Hierbij is het mogelijk voor relaties en (nieuwe) klanten van Auto Wüst kennis te maken met de sportiviteit van Mercedes-Benz en het verkrijgen van uitleg over de producten van Mercedes-Benz. Ook stellen wij race- en sportieve wagens van het merk Mercedes-Benz tentoon bij diverse locale evenementen, zoals braderien en volksevenementen. Bijkomend doel hierbij is het verkrijgen van extra naamsbekendheid.

 

Mercedes-Benz 190E 2.3 16V

Exterieur

standaard 190E 2.3-16 karosserie, gewicht gereduceerd door toepassing van
Lexaan ramen, geen raambediening behalve linker voorportier, verwijdering
Van binnenbalk voor en achterbumper

Interieur gewichtsgereduceerd en voorzien van Wiechers rolkooi en lichtgewicht racestoel
Motor 

4-cilinder in lijn, 4-kleppen per cilinder, geen katalysator, Bosch KE jetronic
Inspuitsysteem, open sportuitlaat, 185 pk. bij 6.200 omw/minuut, koppel
235 nm bij 4.500 omw/minuut, compresieverhouding 10,5:1, max.toerental
7.000 omw/minuut. Boring x slag 95,5 x 80,25

Aandrijflijn Getrag 5-sportversnellingsbak, 1 linksonder, 2,3,4,5 close ratio.
Verkorte Achterasoverbrenging (4,07)
Onderstel

H&R sportonderstel met veren en sportdempers, camberplaten op de voorste Veerpoten.
Spoorverbreding voor en achter 40 millimeter

Wielen en banden lichtgewicht velgen OZ 7Jx16, slicks, maat 210/605-16

 

 Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution 2 DTM, stand 1990

Exterieur

EVO 2 karrosserie.
Deuren vervaardigd uit “dünnblech”,
motorkap,
achterspoilerlip en kofferdeksel van carbon.
Voor- en,achterspoiler en vlakspoiler van koolstofvezel.
Ramen van lexaan.

Interieur DTM veiligheidskooi, voorzien van FIA-/DMSB-certificaat.
Recaro racestoel van carbon (2 kg.).
Dashbord van carbon.
Instrumentenpaneel “Stack 8100”.
Bedieningspaneel DTM.
Motor

DTM “shortblock”,
EVO2 krukas met Pankel EVO2 drijfstangen,
Mahle racezuigers.
EVO1 DTM race-cilinderkop met 7 mm. klepstangen en voorzien van minder scherpe nokkenassen ivm hoger beschikbaar koppel en langere levensduur (max.koppel bij 5.000 omw./min., max.toerental 8.000 omw./min., vermogen +/- 300 pk.).
Uitlaatsysteem DTM zonder katalysator.
Uitlaatspruitstuk “spaghetti”, DTM.
AMG inlaatspruitstuk “flachschieberanlage” met carbon airbox.
Vrij programeerbaar inspuitmotormanagement, fabrikaat AME.
110 liter AMG veiligheids brandstoftank.
Electrisch circuit dmv 2 “standby” batterijen, starten dmv losse startaccu.

Aandrijflijn Getrag 5-versnellingsbak met H-patroon en rechte vertanding.
Eerste versnelling, links onder met langere overbrengverhouding, 2,3,4,5 close ratio.
Differentieel achteras met 90% sperwerking.
Onderstel

DTM Groep-A onderstel.
Voor en achteras “unibal”-geleidt en gelagert.
Dempers vooras fabrikaat KW en afgestemt op DTM achterasdempers.
Voor- en achteras volgens “Coil-over principe” opgebouwd.
Electrische stuurbekrachtiging (W168).
Velgen, 18 inch van magnesium met centrale wielmoeren.

Remmen Brembo remschijven en –blokken. 4 zuigers per Alu-Titanium remklauw, vacuum bekrachtigd.
Schijfdiameter voor 355/32, achter 305/28.
Gewicht +/- 980 kg. (incl. 30L brandstof) Specifiek vermogen, 3.3 kg./pk.