Performance-SUV in twee krachtige versies
De nieuwe Mercedes-AMG GLC
De nieuwe Mercedes-AMG GLC
GLC 43 4MATIC en GLC 63 S E PERFORMANCE
Meer vermogen, meer uitrusting, meer rijplezier.
de nieuwe Mercedes-AMG GLC volgt zijn zeer succesvolle voorganger op met vele innovaties. De performance-SUV is leverbaar in twee vermogens- en uitrustingsniveaus. De GLC 43 4MATIC en als eerste performance-hybrid SUV, de GLC 63 S E PERFORMANCE
Highlights nieuwe Mercedes-AMG GLC
- Karakteristieke AMG-designkenmerken voor exterieur en interieur
- 2,0 liter viercilinder AMG-motor met elektrische uitlaatgasturbo
- Ook leverbaar met AMG-specifieke performance-hybrid technologie
- AMG RIDE CONTROL-ophanging en achterasbesturing standaard
- Uitgebreide uitrusting en nieuwe designpakketten
310 kW (421 pk) vermogen en 500 Nm koppel voor sportieve prestaties.
Mercedes AMG GLC 43 4MATIC
De 2,0 liter viercilinder lijnmotor bevat technologie waarmee de Mercedes AMG GLC 43 4MATIC een maximumvermogen van 310 kW (421 pk) bij 6.750 t/min bereikt. Het maximumkoppel van 500 Nm is beschikbaar bij 5.000 t/min. Afhankelijk van de situatie zorgt het systeem ook kort voor een extra boost van 10 kW (14 pk)..
De GLC 43 4MATIC accelereert vanuit stilstand naar 100 km/h in 4,8 seconden. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/h.
E PERFORMANCE Hybrid met 500 kW (680 pk) systeemvermogen en 1.020 Nm systeemkoppel
Mercedes-AMG GLC 63 S E PERFORMANCE
In de GLC 63 S E PERFORMANCE levert de M139l-motor 350 kW (476 pk) bij 6.725 t/min. Daarmee is het de krachtigste in serie geproduceerde viercilindermotor ter wereld. Het maximumkoppel van de verbrandingsmotor van 545 Nm is beschikbaar bij 5.250-5.500 t/min. Bij deze performance-hybrid is de 2,0 liter motor gecombineerd met een permanent bekrachtigde synchrone elektromotor, een in Affalterbach ontwikkelde high-performance accu en de volledig variabele vierwielaandrijving AMG Performance 4MATIC+. Het systeemvermogen van 500 kW (680 pk) en het systeemkoppel van 1.020 Nm maken indrukwekkende rijprestaties mogelijk.
Accelereren vanuit stilstand naar 100 km/h duurt slechts 3,5 seconden en eindigt pas bij een elektronisch begrensde 275 km/h.